onsdag 18 november 2009

Virkat brickband och pannlappar(grytlappar)





Mitt senaste virkprojekt är nu klart!Mörkt projekt!
Varför dras jag till mörka färger?Jag som älskar ljuset!
Det är grått och trist därute och det mörkret gillar jag inte. Och ibland undrar jag om det inte vore skönare att byta ut alla mina mörka inredningsdetaljer och bara ha ljusa saker omkring mig!
Blir det lättare att uthärda mörkret då?
Blir det ljusare även i mig då?Jag undrar?
Vad tror ni?
Hur står ni ut med mörkret?


Kramar Kajsa

Men jag försöker detta"Bättre att tända ett ljus i mörkret än att förbanna det"

9 kommentarer:

  1. WoW! Det är nog lite Yin och Yang dig! Lite lite ljus i mörkret och lite mörk i ljuset ;)Jag tror att det är viktigt att leva både den mörka och den ljusa tiden... under den ljusa tiden får vi chans att "leva ut" och under den mörka kan vi ge oss åt funderingar och begrunda vad vi gjort och vad vi ska göra. Jag gillar både och (säger jag som inte tål den alltför ljusa sommaren ;)) Men jag tycker det är viktigt att kunna anpassa sig till de olika årstidernas gåvor. Kramisar Maria

    SvaraRadera
  2. Fina saker du virkat!!!!Maria har skrivit valdigt bra,jag haller med henne!!!
    kram eva

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag är absolut en ljusmänniska...denna vita lantliga stilen passa mig perfekt.Jag brukade ofta vara deprimerad på hösten annars men sen jag började med allt det vita så har det försvunnit....

    Fina saker du virkat..

    Kramizz nilla

    SvaraRadera
  4. Visst hjälper det att ha ljusa färger omkring sig! Ljusa väggar och inga gardiner, är mitt recept den här årstiden. Allt ljust material reflekterar det lilla ljus som finns, så det mångfaldigas. Absolut nödvändigt för mig!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag tror att det är bra med mycket ljust omkring sig. Då jag stiger in i ett rum så kan jag registrera att de flesta har mörka kläder på sig och reagerar på det. Det känns tungt. Sen kan vi behöva det mörka för att kunna reflektera men det är ju inga problem i vårt land. Men jag tycker ändå att det är lite skönt med detta mörker för snart vänder det och då glädjs vi åt det lilla ljuset som återvänder. Ha det så bra och solen tittar fram då och då.Tack för din fina kommentar hos mig.
    Kram annika

    SvaraRadera
  6. Fina grejer! Vi har också "mörkt" tema på inredningsdetaljer i vårt kök. Men håller med om att det är trist med mörkret ute (framförallt blir mina kort till bloggen dåliga i mörkret...)!

    SvaraRadera
  7. Det är märkligt, men på sommaren när det är ljust har jag ljusa gardiner för att släppa in så mycket ljus som möjligt, men denna årstid boar jag in mig i varma färger istället. Borde kanske vara tvärtom, men jag lider inte så mycket av mörkret. Däremot är det alltid underbart när solen tittar fram som den gör idag.

    Önskar Dig en fortsatt fin helg och tack för alla goa fina kommentarer i min blogg!

    Kramar,
    Pia

    SvaraRadera
  8. Har funderat på det ibland. ATt man vill ha mörkare gardiner på vintern och ljusa på sommaren. Borde ju vara tvärtom...

    SvaraRadera
  9. Håller helt med dig:
    Tänd ett ljus istället för att förbanna mörkret!
    I år har jag bestämt mig för att lyssna till naturen. Så här på hösten så taggar den ner, tappar sin blad, vissnar ner och vilar sig...så gör jag också....Vilar mig och hetsar inte över vare sig det ena eller det andra. Väder blir det oavsett vad jag önskar.
    Kul grejer du virkat. Ni är flitiga du och Maria...ni virkar och virkar....
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!