tisdag 27 oktober 2009

E-mail inbjudan och Kolakakor.




IKVÄLL!
Ska jag maila mina nära kära vänner och berätta att jag bloggar,några av dom känner till min blogg men dom flesta är helt ovetande om detta.
Så nu har jag bakat en hel burk med Kickis Kolakakor, för något jättegott får man ju bjuda på när dom nu ska hälsa på "mig".Kicki en mycket god vän sedan vi var 16 år och jobbade som barnflickor i Östersund.Några vänner är inte så glada i i datorn som jag,men jag hoppas ju att dom ska titta till mig ibland och se vad jag gör .
Detta känns riktigt spännande!

Om ni tycker min burk är fin så blev jag inspirerad av Eva i http://evaspassion.blogspot.com att göra den!

Här får ni receptet på

KICKIS KOLAKAKOR
2 hg margarin eller smör
1,8 dl strösocker
5-6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1,5 msk sirap
2 msk vaniljsocker

Arbeta ihop degen snabbt i matberedare eller för hand och rulla ut till längder.
Platta till med fingertopparna.
Grädda i 175grader i ca 17 minuter.
Gyllenbruna!
Skär dom snett när dom är varma!

Dom är underbart knapriga och goda.

Lycka till!

Kramar Kajsa


























2 kommentarer:

  1. hej!

    Mums...älskar kolakakor!
    får nog baka det idag...mumsfilibaba.Dom tar slut alldeles för snabbt bara.
    Kramizzz Nilla

    SvaraRadera
  2. Gott med kolakakor!!!!!!
    Ar det sa du kanner Kicki,det visste jag inte,du far beratta den historien nagon gang vi ses:-)

    Du har en utmaning hos mig....

    kramar Eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!