måndag 31 augusti 2009

Rönnbärskrans och Hjärta


Rönnbärstider.

Med 8 händer plockades det snabbt en pappersskasse med rönnbär vackra!
Lördagkvällen ängnade jag åt att binda och trä rönnbär till dessa skapelser.
Kransen är jättetung och ska hängas på ytterdörren.
Använde grenar som stomme.Men jag tror att det hade varit klokt att binda den runt ståltråd.För att klara tyngden!
Håll nu tummarna kära ni för att den håller.

Det blev lite höstlikt så spara lite innan ni gör den,men ta dom före fåglarna bara;))

5 kommentarer:

  1. Gud vad vacker krans och hjarta!!!!!Har vet jag ej om det finns ronnbar.Ska halla ogonen oppna.Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så snyggt det blev! Rönnbären är så många och vackra iår! Tacksamt för åtta händer, det blir liksom lite lättare att få till den mängd som behövs. Ska allt försöka trä lite rönnbär på tråd! man kan ha det till allt möjligt, gardin och annat pyssel.
    Kram till dig och tusen tack för dina gulliga kommentarer hos mig!
    kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Du har det vackert på din uteplats. Ser skön och vilsam ut. Så synd om din oreda att hon varit sjuk och varit tvungen att vara på sjukhus. Har saknat henne på bloggen...nu fick jag förklaring till det.
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  4. Så vackert det blev mamma!!! Tyvärr tror jag Rönnbären inte växer i denna värmen och du kan ju knappast ta med dig kilovis i resväskan när du kommer va?!?! ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!