torsdag 3 september 2009

BARNKONVENTIONEN!

HEJ!
Eftersom jag sitter i styrelsen för Rädda Barnen här i Stenungsund.
Så måste jag få säga några ord om det till er alla!
Rädda Barnen är en förening där de flesta jobbar helt ideellt.
Vi kämpar för barnens rättigheter.
Alla barn ska ha samma rätt att växa upp som fria,friska och självständiga människor. Deras fulla människovärde ska respekteras.
Det är Rädda Barnens mål.
Barnkonventionen har givit oss ett kraftfullt och viktigt instrument i vårt arbete för barnens rättigheter.
Jag vill önska något för denna förening.

Bli medlemmar!Bli aktiva!

Vi behöver er unga som är mitt uppe i livet.
Läs på Rädda Barnens hemsida om Barnkonventionen och vårt arbete!
http://www.rb.se/

Kram Kajsa

2 kommentarer:

  1. Vilken fin idè!!Hoppas du varver nagra nya medlemmar!!!Inget ar ju viktigar an barnen!!!Ha en bra dag kara Faster!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Du är bara bäst mamma!!! Curling i ottan och Rädda Barnen till kvälls... att du bara orkar! Själv har jag fullt upp med att "rädda" ditt barnbarn ;) Men vem vet, kanske jag får energi över till att göra något för alla dessa barn som behöver kärlek och omtanke nån gång i framtiden. Du är den bästa förebild av mor ett barn kan ha!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!