söndag 10 januari 2010

Semlor





Dom flesta älskar nog våra semlor.

Idag har jag bakat ämnena till semlorna.Små skulle dom bli dom flesta, för att ätas som en liten kaka.
Minns min fd svägerska Elli när hon och hennes fd man besökte mig på sjukhuset.Och då hade hon bakat små söta och nu skulle jag försöka!Tyckte att jag gjorde dom små
men inte tillräckligt.
Det blev också några kardemummabullar.

Och det blev en riktigt mysig stund i mitt ännu "juliga" hem!

Välkomna att smaka!

Kramar Kajsa

7 kommentarer:

  1. Men det där såg ju fruktansvärt gott ut. Nu blev jag sugen på något mumsigt. Bra att vara beredd med lite i frysen.
    Ha en god vecka
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Hej Kajsa.
    Men oj så mycket godsaker du har bakat, man blir riktigt sugen.Här äter de så hemskt mycket semlor när jag bakar, och jag med så man går upp flera kilo, vi kan inte låta bli.
    Jo jag har kvar granen och stjärnorna, för att behålla lite ljus.
    Det ser så mysigt ut där hos dig.
    Ha en bra vecka.
    Tack för din kommentar.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Oj så mysigt! Jag vill komma heeeeeeeeem!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Kajsa.
    Kul att du hälsade på hos mig! Du är välkommen tillbaka. Såg på din profil att vi är 40-talister båda, inte många av oss i bloggvärlden!

    Mumsiga semlor, mmm. Men är det inte fusk att börja... redan?

    Sköt om dig i ditt ännu juliga hem.

    Vinterkram med risk för färgfläckar.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Vad gott alskade faster!!!!En stor kram!!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!