torsdag 21 januari 2010

Strykbrädat......behövde piffas upp!






Hur ser era strykbrädan ut?

Jag städar ju som ni kanske sett.
Men,detta men som alltid dyker upp när jag ska göra något!!!Hade ju tvättat så jag MÅSTE stryka!Och då kom nästa men!
Hade ju köpt tyg och spets i förra veckan för att fixa strykbädat,
så nu till handling!Älskar vinrött och grönt i inredning så även strykbrädat måste ju gå i ngn av dessa färger.

Så här ser nu mitt "nya" strykbräda ut.

Kanske kan jag få se en bild på ert!

MEN nu måste jag städa färdigt!

Kramar till er Kajsa

5 kommentarer:

  1. Hej du!
    Vad snitsig din strykbräda blev.....köpte en ny för inte så länge sedan...men se tyget är redan äckligt....så det står ganska högt på att-göra-listan...att byta det alltså!
    Därför kommer du inte att få se en bild på min bräda *fniss* Äckliga bilder vill jag inte visa......
    ilar snabbt vidare till din oReda.
    Kram, kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kanske roligare med strykandet om strykbrädan är snygg. Min strykbräda som jag använder väldigt sparsamt är klädd i röd/röd randigt Gudrun Sjödén tyg. Fin, men används inte så ofta ändå =)

    SvaraRadera
  3. Hej! Det där strykbrädat kan du ju ha stående framme jämt !!! Så gulligt och rococooligt! ;)

    SvaraRadera
  4. Ja, du har verkligen varit duktig hela veckan och städat så fint överallt. Det finns något skönt i det också......Själv har jag drabbats av en dunderförkylning....vilket förvånade mig storligen. Jag är ju "per definition frisk" och det var över fem år sedan jag var förkyld....och då hade jag 40 grader en dag och sedan ....no more.....
    så här blir inget städat denna helg...men jag längtar efter rent och snyggt.....
    En semla låter frestande...men äännu har jag motsått frestelsen! Snart faller jag dock och hade jag inte varit så förkyld idag.....att jag inte känner några smaker....hade vi också festat på semla!
    Dina ser jättegoda ut...och jag hade gärna kommit och delat din fikastund...man jag vill ju inte att du ska få min förkylning...så jag stannar hemma!
    Ha en trevlig helg!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  5. Snygg Make over! Jag har precis sagt att vi måste byta ut det överdrag som vi har. Jag stryker en hel del då jag syr så det blir snabbt solkigt.
    Nej jag har inte vårstädat och brukar inte hinna med sån´t. Försöker att hålla undan men det har aldrig varit min eller familjens starka sida.
    Ha en skön helg
    Kram annika

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!