onsdag 20 januari 2010

Städa!




Jag städar om nu någon skulle vara intresserad av det!!!
Undrar hur det städas idag i vårt land?
När jag var ung så städande man varje vecka.Mattorna skulle ut och piskas och vädras.
Det gnuggades,putsades och torkades.
Vår och höststädning var ett måste och det tycker jag fortfarande!
Så skönt att rensa och sortera.
Jag bor i ett bostadsområde och aldrig har jag sett någon ta ut sina mattor
för vädring!Men kanske gör dom som jag,dammsuger dom och hänger dom på balkongen,
men jag kan inte bära dom runt hela huset och till mattställningen!
Önskade att jag kunde!!!!
Ja,det finns mycket att prata om då det gäller städning!
Men nu har jag vilat mig en stund så nu fortsätter jag!

Det är ljuvligt med ett nystädat hem!VEM tycker något annat?

Kram från en trött Kajsa

2 kommentarer:

  1. Jo visst är det skönt då det är nystädat. Men det går åt för mycket tid. I dag då man arbetar båda så hinns det inte med stostädningar, inte hos oss. Fast det är ju härligt att fräscha upp mattorna ute i snön. Det hann vi med till jul.
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det skönt med ett rejält rens...men på senare år har jag skippat alla dessa måsten i form av storstädning höst och vår och dessutom allt som skulle vändas ut-och-in på till jul.....men visst tycker jag det är lite trist när jag upptäcker att glasen i vitrinskåpet, de som inte används så regelbundet, måste diskas innan de används också....så var det aldrig förr!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!