tisdag 8 september 2009

090909 IDAG


Godmorgon!
Den 9 september 2006 ringde min telefon och en kordinator från Sahlgrenska ringde och sa att nu har vi en ny njure till dej!
Då började mitt liv igen,ett "friskt" liv.
Tack vare en människa som donerat sina organ efter sin död!
Visst är det en fantasisk handling.
Att ge någon annan ett nytt liv,trots att man själv inte får leva.
Aldrig upphör jag att känna glädje och tacksamhet för denna handling.
Så gör din vilja hörd.

Det finns fyra sätt att göra det på.
-Informera dina anhöriga.
-Fyll i och bär donationskort,förslagsvis i plånboken.Hämta donationskort på närmaste apotek eller beställ det på www.livsviktigt.se.
-Anmäl dej till donationsregistret på www.livsviktigt.se. -Eller ring donationslinjen på 020771177.

Det är viktigt att ta ställning för eller emot.
De dina behöver veta!

Jag ska tända ett ljus som minne av min donator och be en tacksam bön för att han
eller hon visade sin kärlek till livet på detta sätt.

Ha en härlig dag!

Kram Kajsa

3 kommentarer:

  1. Fina ord alskade Faster!!!!!
    Kram eva

    SvaraRadera
  2. Tack for dina ord hos mig!!!!!!Jag ska halsa g.f ikvall!!!!!Ha en underbar dag du ocksa!!!!Spannande att se dina blomlador da sedan...vitt ar ju underbart!!!!

    kramar i massor!!

    SvaraRadera
  3. Jag glädjs med dig och förstår precis vad du menar sitter ju här med min nya njure sedan lite mer än tre veckor.
    Just nu är det lite knöligt fast allt går bra, vill ju inte säga att jag mår fint hela tiden men det blir bättre, lite iallafall för varje dag.
    Kram Maggan livsglimtar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!