måndag 14 september 2009

Tomatsoppa!

Enkel,god och nyttig tomatsoppa!

Passa på nu och göra den här soppan som jag fått recept på av min vän Helena!

Tomatsoppa med basilikaröra.
4 portioner.
Ingredienser:
2-3 färska tomater
1 burk krossade tomater
1/2 gul lök
1/2 tärning grönsaksbuljong
4 dl vatten

Basilikaröra:
1 burk Creme Fraiche
1 kruka basilika
Lite riven parmesanost
Salt och peppar

Hacka löken fint och fräs i lite olja.Häll på 4dl vatten och ta i buljongtärningen.
Låt puttra några minuterSkålla under tiden dom färska tomaterna och skär dom
därefter i bitar och blanda ner i tomatkrosset.
Mixa till en slät soppa.
Riv permesanen,hacka basilikan fint ,blanda ner det i creme fraichen.
Smaka av både soppan och röran med salt och peppar.

Servera soppan med en stor klick av röran.
Soppan är god både varm och kall.

Ät och njut med en god toast till!

Kramar Kajsa


2 kommentarer:

  1. Hej!

    kul att du kikade in hos mig...

    härlig blogg du har.nu ska jag kika igenom din.Ser ut att vara mycke intressant att ta del av...

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Den verkar ju underbart god!Kul med soppa nu pa hosten....den ska jag prova!!!
    kram eva

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!