tisdag 15 september 2009

PANNLAPPAR(OKEY GRYTLAPPAR)

Så roligt det är att virka igen!Såg uppvirkade pannlappar i min garnaffär och dom såg ut så här och jag tyckte dom var fina!De kostade 149 kronor paret och det behöver ju vi inte betala som KAN virka!Och så hade min dotter (Min oreda)gjort en disktrasa så det fick bli det också.Jag är galen i att matcha till min son Stefans förtvivlan!Men det är svårt att lära om.Kunde inte göra en lila disktrasa till detta,nej det går inte i min värld!

Kramar Kajsa

4 kommentarer:

  1. Verkligen supersnyggt mamma! ..och DU kan ju verkligen sluta upp att köpa över huvud taget för du kan göra ALLT!!!
    De finns de som har grön tumme men du har allt guldhänder!

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fina ord av din dotter!
    Mamma, du kan göra ALLT! Så underbart att höra och så underbart för barn att ha en mamma som kan göra ALLT!
    Vackra pannlappar.....fast i min del av Sverige säjer vi grytlappar. Lite roligt är det där med dialekter och att man benämner saker olika på olika platser i landet.
    När jag bodde i Småland, en tid av mitt liv, så användes det spann och spänner (hink/hinkar) man grinade när man skrattade...för mig betyder grina gråta.....och som nybliven värmlänning tyckte jag att min svärmor var så konstig eftersom hon stekte bröd väldigt ofta.....
    -Äter ni sååååå mycket fattiga riddare, tänkte jag tills jag fattade att hon gräddat bullar, eller att hon stack...vadå? vart tog du vägen....när hon menade att hon stickade på något!
    Vackra blöev de iaf dina pannlappar och disktrasor har jag stickat många....använder inget annat.....
    Idag hade jag tänkt blogga om friskt och sjukt...får se om jag hinner....så läste jag ditt inlägg om en donation (synkronicitet????). Mäktigt och man får en helt annan syn på livet efter att ha fått livet som gåva av en annan människa......
    Kram till dig Kajsa!
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Alskade faster!!!Vad fint du virkat!!!!Underbart att du finns har pa bloggen:-)Tack for dina fina ord hos mig!!!!Nu ligger lillprinsen och sussar sa jag ska ta och plocka litegranna,filippo gar bara fram till 12.30 denna vecka.Det regnar har...hosten har kommit aven till oss!!!!
    Ha en underbar dag!

    kram Eva

    SvaraRadera
  4. Hej!

    självklart måste det matcha....hihihi.jag är likadan.
    Jättefina lappar & trasa...

    Kramizz Nilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!