söndag 6 september 2009

Mina virkade bakverk!



Visst vill man direkt åka till bageriet och köpa något gott till kaffet när man ser detta!
Hos Elsa hittar du mönstret på kanelbullarna!http://elsasdesign.blogspot.com.
Bakelserna och Dammsugarna har jag gjort på fri hand,men det finns säkert mönster till dom också!
Så min son Stefan och Hanna ska få dessa att ha på sitt vackra "trevåniga kaffefat.För risken är att jag behöver åka och handla eller baka mig något om jag har dom kvar hos mig!
Åh, det vore gott med en bit prinsesstårta!
Min yngste son Dennis är "gjord"av det.När jag väntade honom var jag galen i ja, just det prinsesstårta!
Koppen på bordet fick jag av min son Fredrik för några år sedan och jag dricker aldrig kaffe ur någon annan mugg!
Så här står det i den.

Min Mamma
Du är alltid där när jag behöver dej.
Du är min beskyddare och du är pålitlig.
Med dej känner jag mig alltid säker.
Jag borde säga till dej oftare hur mycket
jag egentligen uppskattar dej
Tack så mycket för att just du är min mamma.

Som mamma så blir man ju glad och lycklig över allt beröm man får!
Man bevarar det i sitt hjärta och njuter av det.

Kram och trevlig fikastund önskar jag er alla!

Kram Kajsa



2 kommentarer:

  1. Underbara dina virkade bakverk!Man blir riktigt sugen.....och vad fin muggen ar som du fatt av fredrik!
    ha en underbar dag!
    kram, eva

    SvaraRadera
  2. Det var en vacker mugg, vackrast var nog ändå orden...att få sådana ord från sina barn gör att man vandrar på moln under lååååång tid!
    Härliga bakverk...ja dessa amigurumier...de gör att man glömmer både tid och rum!!!!! Lite *suck* men bara lite ;.)
    kramar
    /Lotta

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!